Nyheter

Vi söker ny programansvarig

Har du varit med om minst en tillväxtresa, är bra på affärsutveckling och älskar att hjälpa människor att lyckas? Då kan du bli en del av vårt team. Vi söker en ansvarig för vårt Prepare-program. Senast 4 december behöver vi din ansökan.

Tjänsten som programansvarig är ny, vilket ger dig möjlighet att kliva in i rollen och bidra med dina tidigare erfarenheter och kunskaper. Som programansvarig erbjuder vi följande förmåner:

  • Kontorsplats i en trivsam och kreativ miljö på Creative house i Örebro
  • Möjlighet att bedriva ditt arbete på distans
  • Goda utvecklingsmöjligheter i rollen och inom organisationen.
  • Möjlighet att delta i kurser och event för kompetensutveckling.

Som programansvarig ansvarar du för Inkuberas Prepare-program vilket innebär att du matchar rätt affärscoach med rätt case. Dessutom genomför du valideringar och utvärderingar via Inkuberas snabbspår och ansvarar för grupprogrammet där man arbetar med casen i gruppform. I rollen ingår också prospekteringsarbete och att ge affärsstöd i tidiga faser samt att hantera interna och externa kontakter för att kunna identifiera och hitta rätt i vårt regionala innovationsstödsystem.

Vi söker dig som söker har erfarenhet från tillväxtbolag/startups. Du behöver inte ha varit grundare, men du ska ha varit med och deltagit i en tillväxtresa. För att lyckas och för att trivas i rollen som programansvarig har du en förståelse för de utmaningar och möjligheter som är centrala för nya affärssatsningar. Du har också kunskap och/eller erfarenhet av affärsutvecklingsverktyg och en god ekonomisk förståelse.

Tjänsten ställer höga krav på din förmåga att arbeta strukturerat likväl som förmågan att samarbeta och ta egna initiativ. Många arbetsuppgifter kommer du att genomföra självständigt, men med handledning av erfarna kollegor. Vi ser också att du har en god analytisk förmåga och ett starkt affärsfokus. Du har ett affärsdriv där du engagerat sätter dig in i företagsfrågor och företagsutveckling. För att lyckas i rollen har du ett stort engagemang – du vill helt enkelt se människor lyckas!

I denna rekrytering samarbetar Inkubera med AxÖ Consulting. För mer information om tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Anneli Wallin på telefon 072-398 02 77 eller via e-mail anneli.wallin@axoconsulting.se Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Dock senast 4 december 2022. Alla ansökningar hanteras konfidentiellt.

Ansök här!

                     


Har du en innovativ idé?

Har du ett spännande projekt eller ett företag med en nytänkande affärsidé?
Hör av dig till oss!

Gör intresseanmälan

Nyheter


måndag 22 april

Start Your Move – fysisk aktivitet istället för psykisk ohälsa

Som fysioterapeut har hon hjälpt hundratals människor personer med psykisk ohälsa att komma i rörelse. Frustrationen över att många av dem återgick till ett stillasittande liv efter behandlingen, gav energi till att bli företagare. – De flesta vet att den psykiska ohälsan kostar samhället enorma belopp och att fysisk aktivitet är en nyckel för tillfrisknande. Ändå görs det alldeles för lite. Med Start Your Move vill jag bidra till en hållbar förändring, säger Lena Axelsson Svedell.

onsdag 3 april

Pinball Brothers släpper ABBA – flipperspelet

Örebroföretaget Pinball Brothers är Europas största tillverkare av flipperspel. Efter succéerna Alien och Queen, baserat på den brittiska supergruppen, lanserar de nu ett flipperspel i samarbete med ABBA. – Faktum är att det faktiskt var de som tog den första kontakten, säger grundaren och vd:n, Daniel Janson. Eller för att vara exakt – det var Bennys son, Ludvig, som hörde av sig. Han är också är flipperspelsfantast.

torsdag 21 mars

Inkubera och deb. bjuder in till styrelseutbildning

Hur säkerställer man att styrelsearbetet fungerar i praktiken? Vilken roll och vilket ansvar har egentligen en styrelse? Vilka personliga risker finns det med att sitta i styrelse? Inkubera och Stockholmsbaserade deb. – ett företag som specialiserat sig på styrelseutbildningar – arrangerar styrelseutbildningen styrelseledamot” på Creative House i Örebro.

torsdag 21 mars

Tillväxtverket stöttar Arta Systems med 1,1 mkr

Inkubatorföretaget Arta Systems stöttas av Tillväxtverket med 1,1 miljoner kronor. Finansieringen gäller en förstudie för ett digitalt visualiseringsverktyg som ska tydliggöra möjligheter och utmaningar för svensk livsmedelsproduktion. Konkret syftar verktyget till att göra det lättare för offentliga beslutsfattare att skapa hållbara strategier och öka självförsörjningsgraden. "Stödet betyder mycket för oss, säger Cecilia Fendin, medgrundare och produktansvarig på Arta Systems. Nu ska vi kartlägga behoven i detalj tillsammans med ett antal regioner. Om vi kan göra hela matkedjan tydligare och mer greppbar, skapar det bättre förutsättningar för framtidens mat."