Nyheter

Spännande säljfas för starkt Deligate

Deligateny

Företaget Deligate har under sin relativt korta period på Inkubera haft en stark utvecklingskurva. Nu har bolaget förfinat sitt erbjudande för att stå sig starkt i den säljfas som för närvarande pågår.
– Deligate har hittills överträffat alla våra förväntningar, säger Inkuberas VD Mikael Melitshenko.

Deligate erbjuder en applikation som förenklar arbetet i delikatessdiskar. Tjänsten, som hjälper butiker att spara tid, minska svinnet och säkra kvalitén, ger butiken en tydlig överblick över sitt sortiment, samtidigt som man håller koll på datummärkning och varnar när en vara är på väg att gå ut i tid. Det digitala stödet hjälper butiker att göra stora förbättringar framförallt vid manuell hantering som ost, delikatess och fisk.

Hos Inkubera är det affärscoachen Tomas Jenneborg som arbetat närmast teamet. Han tydliggör vikten av en tydlig marknadsbearbetning.
– Både kunder och bolaget är tillfreds med själva produkten. Fokus nu är därför att bli kundens ”first in mind”, säger Tomas Jenneborg.

Utifrån att bolaget också är relativt nystartat gäller det att skapa en god bolagsstruktur som är anpassad för bolagets framtida tillväxt. Deligate måste fortsätta bygga bolag strategiskt, där de hanterar utmaningar både på kort och lång sikt.
–Har man bara den uthållighet som krävs finns väldigt bra förutsättningar för att Deligate ska bli ett framgångsrikt tillväxtbolag, säger Tomas Jenneborg.

måndag 27 februari

Nyheter


torsdag 18 februari

Mattias motverkar världssvälten med ny hållbar metod för fiskodling

Fiskodling är världens snabbast växande livsmedelssektor, men innebär i regel stor miljöbelastning. I samband med sin kandidatuppsats vid Örebro universitet fick Mattias Djurstedt kontakt med två världsledande auktoriteter inom området. Tillsammans startade de bolaget Nära & Naturlig för att kunna lansera en ny hållbar modell för fiskodling. – Min roll är att vara entreprenören som verkställer de andra delägarnas unika lösningar, säger Mattias. Tillsammans vill vi göra skillnad för jordens livsmedelsförsörjning på ett hållbart sätt.

måndag 1 februari

Flipp eller flopp – Binary Brains förutser nya produkters potential

Binary Brains är Örebroföretaget som har svart bälte i att bygga intelligenta prognoser med hjälp av AI. Den senaste tillämpningen av företagets teknik, är en lösning på dagligvarubranschens kanske tuffaste utmaning – produktlanseringar. – Upp emot nio av tio lanseringar är floppar historiskt sett, säger vd Jacob Kihlbaum. Vi har skapat en modell som visar vad som krävs för att en ny produkt ska lyckas.

måndag 25 januari

MadePerfect – som ett Hotels.com för företagstjänster

Städning, kontorslokaler, kontorsutrustning – en stor del av företagens utgifter består av varor och tjänster som stöttar verksamheten, men som inte direkt påverkar resultatet. Eftersom företagens kunskap och engagemang i regel är lågt innebär det ofta för låg kvalitet till för höga priser. Med nystartade MadePerfect vill Stybjörn Swenzén ändra på det. Lösningen är matchningsplattform för produkter och stödtjänster – ungefär som en bokningssida för hotell på nätet. – Vi vill ge köparna god överblick så att de kan göra bättre inköp, säger Styrbjörn. Den respons vi hittills fått är fantastiskt, både från säljar- och från köparleden.

torsdag 21 januari

Sista 9 växer och tar in 1 mkr i nytt kapital

Sista 9 är golfappen som gör det möjligt att boka golfbanornas sista nio hål. Det innebär att spelarna i högre utsträckning kan komma ut på banan samtidigt som golfklubbarna kan öka såväl beläggning som intäkter. – Under 2020 fick många nya kunder, säger vd:n och grundaren Hannes Rydell, 21. Nu kliver nya ägare in och skjuter till drygt 1 mkr. Investeringen gör att vi kan göra vår produkt ännu bättre och kan fortsätta växa.