Nyheter

Per Holknekt på scen när nytt community lanseras på Conventum

Mazerate:s VD Saleh Sulefani är förväntansfull inför den 25 februari.

MazeRate:s VD Saleh Sulefani är förväntansfull inför den 25 februari.

Facebook och Linkedin bör kanske se upp. Nu lanseras nämligen ett nytt spännande community som bygger ditt personliga varumärke. Stor release med flera tunga namn på scen sker på Conventum den 25 februari.

Allt är ganska hemlighetsfullt än så länge. Men det vi vet är att Inkuberaföretaget MazeRate ska lansera ett nytt community som ska förändra människors beteende på sociala medier. Här kommer värdet och trovärdigheten hos användarna att få betydligt mer utrymme än i traditionella sociala medier.
–Främst handlar idén om att framhäva allt positivt och alla egenskaper som är framträdande hos Dig. I vår värld skapas din identitet av det liv du faktiskt levt, ditt riktiga iAM, säger vd:n för MazeRate Saleh Sulefani.

I MazeRate’s community framhävs kvaliteter som inte är helt uppenbara – egenskaper som lojalitet, engagemang, värdighet och arbetsetik.
–Vår algoritm ger en ytterligare inblick i professionella karaktären hos användaren och dennes kontakter, säger Saleh Sulefani.

Den 25 februari väntar stor lansering på Conventum Kongress. Per Holknekt, Ami Hemviken, Annika R Malmberg och Olof Röhlander kommer alla att framträda på scenen. Under eftermiddagen kommer man också visa hur communityt fungerar och hur du som person kan använda det.
–Vi har fått till ett väldigt spännande program och jag vet deltagare som kommer ända från Dubai för att delta. Det ska bli fantastiskt kul, säger Saleh Sulefani.

 

tisdag 30 januari

Nyheter


torsdag 18 februari

Mattias motverkar världssvälten med ny hållbar metod för fiskodling

Fiskodling är världens snabbast växande livsmedelssektor, men innebär i regel stor miljöbelastning. I samband med sin kandidatuppsats vid Örebro universitet fick Mattias Djurstedt kontakt med två världsledande auktoriteter inom området. Tillsammans startade de bolaget Nära & Naturlig för att kunna lansera en ny hållbar modell för fiskodling. – Min roll är att vara entreprenören som verkställer de andra delägarnas unika lösningar, säger Mattias. Tillsammans vill vi göra skillnad för jordens livsmedelsförsörjning på ett hållbart sätt.

måndag 1 februari

Flipp eller flopp – Binary Brains förutser nya produkters potential

Binary Brains är Örebroföretaget som har svart bälte i att bygga intelligenta prognoser med hjälp av AI. Den senaste tillämpningen av företagets teknik, är en lösning på dagligvarubranschens kanske tuffaste utmaning – produktlanseringar. – Upp emot nio av tio lanseringar är floppar historiskt sett, säger vd Jacob Kihlbaum. Vi har skapat en modell som visar vad som krävs för att en ny produkt ska lyckas.

måndag 25 januari

MadePerfect – som ett Hotels.com för företagstjänster

Städning, kontorslokaler, kontorsutrustning – en stor del av företagens utgifter består av varor och tjänster som stöttar verksamheten, men som inte direkt påverkar resultatet. Eftersom företagens kunskap och engagemang i regel är lågt innebär det ofta för låg kvalitet till för höga priser. Med nystartade MadePerfect vill Stybjörn Swenzén ändra på det. Lösningen är matchningsplattform för produkter och stödtjänster – ungefär som en bokningssida för hotell på nätet. – Vi vill ge köparna god överblick så att de kan göra bättre inköp, säger Styrbjörn. Den respons vi hittills fått är fantastiskt, både från säljar- och från köparleden.

torsdag 21 januari

Sista 9 växer och tar in 1 mkr i nytt kapital

Sista 9 är golfappen som gör det möjligt att boka golfbanornas sista nio hål. Det innebär att spelarna i högre utsträckning kan komma ut på banan samtidigt som golfklubbarna kan öka såväl beläggning som intäkter. – Under 2020 fick många nya kunder, säger vd:n och grundaren Hannes Rydell, 21. Nu kliver nya ägare in och skjuter till drygt 1 mkr. Investeringen gör att vi kan göra vår produkt ännu bättre och kan fortsätta växa.