Nyheter

Per Holknekt på scen när nytt community lanseras på Conventum

Mazerate:s VD Saleh Sulefani är förväntansfull inför den 25 februari.

MazeRate:s VD Saleh Sulefani är förväntansfull inför den 25 februari.

Facebook och Linkedin bör kanske se upp. Nu lanseras nämligen ett nytt spännande community som bygger ditt personliga varumärke. Stor release med flera tunga namn på scen sker på Conventum den 25 februari.

Allt är ganska hemlighetsfullt än så länge. Men det vi vet är att Inkuberaföretaget MazeRate ska lansera ett nytt community som ska förändra människors beteende på sociala medier. Här kommer värdet och trovärdigheten hos användarna att få betydligt mer utrymme än i traditionella sociala medier.
–Främst handlar idén om att framhäva allt positivt och alla egenskaper som är framträdande hos Dig. I vår värld skapas din identitet av det liv du faktiskt levt, ditt riktiga iAM, säger vd:n för MazeRate Saleh Sulefani.

I MazeRate’s community framhävs kvaliteter som inte är helt uppenbara – egenskaper som lojalitet, engagemang, värdighet och arbetsetik.
–Vår algoritm ger en ytterligare inblick i professionella karaktären hos användaren och dennes kontakter, säger Saleh Sulefani.

Den 25 februari väntar stor lansering på Conventum Kongress. Per Holknekt, Ami Hemviken, Annika R Malmberg och Olof Röhlander kommer alla att framträda på scenen. Under eftermiddagen kommer man också visa hur communityt fungerar och hur du som person kan använda det.
–Vi har fått till ett väldigt spännande program och jag vet deltagare som kommer ända från Dubai för att delta. Det ska bli fantastiskt kul, säger Saleh Sulefani.

 

                     


Har du en innovativ idé?

Har du ett spännande projekt eller ett företag med en nytänkande affärsidé?
Hör av dig till oss!

Gör intresseanmälan

Nyheter


tisdag 22 november

Vi söker ny programansvarig

Har du varit med om minst en tillväxtresa, är bra på affärsutveckling och älskar att hjälpa människor att lyckas? Då kan du bli en del av vårt team. Vi söker en ansvarig för vårt Prepare-program. Senast 4 december behöver vi din ansökan.

måndag 21 november

Apoteagrundare investerar i landbaserad odling av fick och räkor

Mattias Djurstedt deltog 2020 i Inkuberas prepare-program med sin satsning på hållbar och landbaserad odling av fisk och räkor. Nu får han med sig en verklig tungviktare på resan. Pär Svärdson, som grundat både Apotea och Adlibris, har beslutat att investera 3 mkr i företaget. – Det här är ett bra första steg mot våra stora visioner. säger Mattias Djurstedt. Vårt mål är att 20 procent av fisk- och räkproduktionen i världen ska ske med vår teknik till 2050, som idag är vd för sitt bolag Cresponix.

måndag 7 november

Amet Drive gör det enklare att samåka

Allt började som ett UF-projekt på Degerforsgymnasiet. Idag har Amet Drive, det vill säga Amelia Losander och Isra Albeatar, 400 användare och en dröm om att förändra våra resvanor. Med appen Amet Drive sammanför de den som har ledig plats i bilen med den som vill göra en billig och hållbar resa.

fredag 4 november

Sparbanksstiftelsen Nyas innovationslån hjälper Inkubera-företagen att växa

Sedan några år tillbaka har Inkubera ett samarbete med Sparbankstiftelsen Nya. Samarbetet innebär att stiftelsen finansierar utveckling i utvalda Inkubera-bolag via förmånliga innovationslån. Första omgången företag har redan betalat tillbaka sina lån, vilket gör att pengarna kan gå vidare och göra nytta hos andra företag. – Med innovationslånen vill vi hjälpa bolag i tidiga skeden att utvecklas säger Peter Almroth, vd på Sparbanksstiftelsen Nya.