Nyheter

Nytt toppbetyg till Inkubera

Inkuberas årliga kundundersökning är precis avslutad. Trenden med mycket nöjda företag håller i sig. 15 svarade på frågan i vilken utsträckning de skulle rekommendera Inkubera till en kollega eller vän. Samtliga företag gav Inkubera betyget 8–10 på en 10-gradig skala. De allra flesta bolagen gav Inkubera högsta möjliga betyg.

– Jag tycker att undersökningen visar att vårt sätt att bedriva affärscoachning fungerar, säger vd Fredrik Stenman. Vi lägger stort fokus på utveckling av affärsmodellen. Våra handplockade affärscoacher har en nära relation med företagen och när det finns behov kallar vi in specialistkompetens inom affärskritiska områden. Det allra viktigaste är förstås att företagen utvecklas och växer och det ser vi också många bevis på.

Undersökningen är gjord enligt modellen NPS (Net Promoter Score) – ett lika väletablerat och tufft sätt att mäta kundnöjdhet. Det uträknade NPS-värdet kan hamna någonstans mellan -100 och + 100. För Inkuberas del hamnade värdet på höga +79.

 

 

fredag 21 maj

Nyheter


fredag 26 november

Johanna: ”Efter varje träff ville jag jobba hela natten. Alla med en idé borde ansöka.”

För andra gången genomförde Inkubera under hösten ”Prepare”, ett program vänder sig till unga innovativa företag som i regel ännu inte nått ut till marknaden. – Med Prepare fångar vi upp spännande människor med spännande idéer, säger Fredrik Stenman, vd på Inkubera. Man kan säga att Prepare är som en snabb grundkurs i entreprenörskap. Genom att deltagarna även får chansen att träffa flera av våra mer etablerade företag, hjälper det även till att bygga vår community av innovativa tillväxtföretag i regionen.

onsdag 10 november

Moon Smart Focus nu på en internationell marknad

När grundaren och filmskaparen Miko Lazic första gången kom i kontakt med Inkubera 2014, hade han en strålande idé, men långt ifrån någon färdig produkt eller utarbetat affärsmodell. Med 10 miljoner i nytt kapital, medverkan i sex större TV- och filmproduktioner under våren och förberedelser i gång för den första Hollywood-produktionen, etablerar sig nu Moonlighting Industries internationellt.

tisdag 2 november

Period Pack går från 0 till 4 miljoner på ett år. ”Vi kastar oss bara ut!”

Period Pack startade som ett UF-företag i början av 2017 av Lova Svensson och Amanda Mattsson. Idén var redan från början att erbjuda gratis mensskydd via automater placerade hos företag och organisationer. Efter bildande av aktiebolag och löpande produktutveckling, var de redo att möta marknaden i slutet av december förra året. Nu finns deras mensskydd på ungefär 1000 toaletter – och de blir fler i rask takt. – Jag tror att en av våra styrkor är att vi inte tvekar, Amanda Mattsson. Vi kastar oss bara ut. Tillgång till mensskydd borde vara lika självklart som tvål och toalettpapper.

måndag 1 november

Lisa Hasselgren på Securifid: ”Vi står på en trampolin.”

Med 6 miljoner i nytt kapital, ny styrelse, ny hemsida och ett nytt samarbetsavtal med Stöldskyddsföreningen, tar Securifid sats för att erövra minst en plogande nyckelkund – ett väletablerat företag som skapar trovärdighet och kan leda till ytterligare kunder i samma bransch. – Det är som att vi står på en trampolin, säger Lisa Hasselgren på Securifid. Vi har lärt av våra första kunder, anpassat vårt erbjudande och skapat rätt förutsättningar för både oss och tjänsten. Nu är vi redo att hoppa.