Nyheter

Inkubera i partnerskap med Marknadskraft

Marknadskraft

Marknadskraft heter Inkuberas senaste partnerföretag. Företaget kommer framöver att erbjuda marknadsundersökningar och rådgivning till Inkuberas olika bolag.
– Vi ser detta som en möjlighet att få ge rådgivning och samtidigt komma i kontakt med innovativa tillväxtbolag inom regionen, säger Åsa Carlsson, VD på Marknadskraft.

Marknadskraft har bred kompetens och lång erfarenhet inom marknadsanalys. Företaget upplever en positiv trend och har precis nyanställt vilket gör att 2016 ser fortsatt spännande ut. Spännande blir också partnerskapet med Inkubera. Åsa Carlsson ser bland annat fram emot att hennes organisation ska få möta drivna entreprenörer från regionen.
– Många av Inkuberas bolag befinner sig också i en fas där de behöver ett underlag för att utveckla verksamheten. Jag tror därför våra tjänster kan vara till stor nytta, säger Åsa Carlsson.

Inkuberas vd Mikael Melitshenko är också glad över samarbetet. Framförallt ser han ett stort värde för Inkuberabolagen, där i princip samtliga har behov av tidig kontakt med potentiella kunder.
– Och här kommer Marknadskrafts expertis in. De vet hur rätt frågor ska ställas så att marknadsundersökningarna kan genomföras på ett bra sätt.

måndag 7 mars

Nyheter


torsdag 18 februari

Mattias motverkar världssvälten med ny hållbar metod för fiskodling

Fiskodling är världens snabbast växande livsmedelssektor, men innebär i regel stor miljöbelastning. I samband med sin kandidatuppsats vid Örebro universitet fick Mattias Djurstedt kontakt med två världsledande auktoriteter inom området. Tillsammans startade de bolaget Nära & Naturlig för att kunna lansera en ny hållbar modell för fiskodling. – Min roll är att vara entreprenören som verkställer de andra delägarnas unika lösningar, säger Mattias. Tillsammans vill vi göra skillnad för jordens livsmedelsförsörjning på ett hållbart sätt.

måndag 1 februari

Flipp eller flopp – Binary Brains förutser nya produkters potential

Binary Brains är Örebroföretaget som har svart bälte i att bygga intelligenta prognoser med hjälp av AI. Den senaste tillämpningen av företagets teknik, är en lösning på dagligvarubranschens kanske tuffaste utmaning – produktlanseringar. – Upp emot nio av tio lanseringar är floppar historiskt sett, säger vd Jacob Kihlbaum. Vi har skapat en modell som visar vad som krävs för att en ny produkt ska lyckas.

måndag 25 januari

MadePerfect – som ett Hotels.com för företagstjänster

Städning, kontorslokaler, kontorsutrustning – en stor del av företagens utgifter består av varor och tjänster som stöttar verksamheten, men som inte direkt påverkar resultatet. Eftersom företagens kunskap och engagemang i regel är lågt innebär det ofta för låg kvalitet till för höga priser. Med nystartade MadePerfect vill Stybjörn Swenzén ändra på det. Lösningen är matchningsplattform för produkter och stödtjänster – ungefär som en bokningssida för hotell på nätet. – Vi vill ge köparna god överblick så att de kan göra bättre inköp, säger Styrbjörn. Den respons vi hittills fått är fantastiskt, både från säljar- och från köparleden.

torsdag 21 januari

Sista 9 växer och tar in 1 mkr i nytt kapital

Sista 9 är golfappen som gör det möjligt att boka golfbanornas sista nio hål. Det innebär att spelarna i högre utsträckning kan komma ut på banan samtidigt som golfklubbarna kan öka såväl beläggning som intäkter. – Under 2020 fick många nya kunder, säger vd:n och grundaren Hannes Rydell, 21. Nu kliver nya ägare in och skjuter till drygt 1 mkr. Investeringen gör att vi kan göra vår produkt ännu bättre och kan fortsätta växa.