Nyheter

EIMS fördjupar samarbetet med CGI

Nu fördjupar EIMS 2C´s sitt samarbete med IT-bolaget CGI. Företagen kommer försöka hitta en gemensam tjänstepaketering, och vidare bearbeta kunder där man samarbetar runt projektleveranser.
– Det här är en väldigt viktig bekräftelse för potentialen för EIMS 2C’s tjänst Fairyscope, säger Pierre Rågstad, VD på EIMS.

Genom samarbetet och integration med CGI:s system iBeacon stärks nu EIMS 2C`s tjänst Fairyscope ytterligare. Konkret innebär det att mässbesökare ännu enklare kan ta del av utställarnas information, samtidigt som utställarna erhåller en ännu bättre kunskap om marknaden. Arrangörer kommer även att kunna erhålla mer statistik om besökarnas rörelsemönster över mässhallarna.
– Genom samarbetet med CGI säkerställer vi viktig tekniskt kompetens för globala projektleveranser. För vi fokuserar primärt på större B2B-mässor, säger Pierre Rågstad.

Nu fortsätter därför också EIMS 2C´s målmedvetna arbete att ytterligare spetsa till sitt erbjudande.
– Bland annat planerar vi en workshop i oktober där vi tillsammans med CGI ska se över hur vi kan packetera ett starkt, gemensamt erbjudande gentemot mässarrangörer, säger Pierre Rågstad.

EIMS 2C erbjuder en tjänst som förenklar informationshanteringen mellan utställare och besökare på större B2B-mässor.

tisdag 27 september

Nyheter


torsdag 18 februari

Mattias motverkar världssvälten med ny hållbar metod för fiskodling

Fiskodling är världens snabbast växande livsmedelssektor, men innebär i regel stor miljöbelastning. I samband med sin kandidatuppsats vid Örebro universitet fick Mattias Djurstedt kontakt med två världsledande auktoriteter inom området. Tillsammans startade de bolaget Nära & Naturlig för att kunna lansera en ny hållbar modell för fiskodling. – Min roll är att vara entreprenören som verkställer de andra delägarnas unika lösningar, säger Mattias. Tillsammans vill vi göra skillnad för jordens livsmedelsförsörjning på ett hållbart sätt.

måndag 1 februari

Flipp eller flopp – Binary Brains förutser nya produkters potential

Binary Brains är Örebroföretaget som har svart bälte i att bygga intelligenta prognoser med hjälp av AI. Den senaste tillämpningen av företagets teknik, är en lösning på dagligvarubranschens kanske tuffaste utmaning – produktlanseringar. – Upp emot nio av tio lanseringar är floppar historiskt sett, säger vd Jacob Kihlbaum. Vi har skapat en modell som visar vad som krävs för att en ny produkt ska lyckas.

måndag 25 januari

MadePerfect – som ett Hotels.com för företagstjänster

Städning, kontorslokaler, kontorsutrustning – en stor del av företagens utgifter består av varor och tjänster som stöttar verksamheten, men som inte direkt påverkar resultatet. Eftersom företagens kunskap och engagemang i regel är lågt innebär det ofta för låg kvalitet till för höga priser. Med nystartade MadePerfect vill Stybjörn Swenzén ändra på det. Lösningen är matchningsplattform för produkter och stödtjänster – ungefär som en bokningssida för hotell på nätet. – Vi vill ge köparna god överblick så att de kan göra bättre inköp, säger Styrbjörn. Den respons vi hittills fått är fantastiskt, både från säljar- och från köparleden.

torsdag 21 januari

Sista 9 växer och tar in 1 mkr i nytt kapital

Sista 9 är golfappen som gör det möjligt att boka golfbanornas sista nio hål. Det innebär att spelarna i högre utsträckning kan komma ut på banan samtidigt som golfklubbarna kan öka såväl beläggning som intäkter. – Under 2020 fick många nya kunder, säger vd:n och grundaren Hannes Rydell, 21. Nu kliver nya ägare in och skjuter till drygt 1 mkr. Investeringen gör att vi kan göra vår produkt ännu bättre och kan fortsätta växa.