Nyheter

EIMS 2C samarbetar med Karlskoga Motorsportvecka

Motorsportveckan

Inkuberabolaget EIMS 2C har knutit ett nytt avtal med Karlskoga Motorsportvecka. Under sommarens späckade event 15-19 juni kommer EIMS mobila applikation förenkla informationshanteringen för tusentals besökare.
– Det här samarbetet känns jättekul. Då vi lanserar version 1 av vår produkt under 2016 blir Motorsportsveckan en bra möjlighet för oss att både bygga varumärke och knyta nya kontakter, säger EIMS 2C VD Pierre Rågstad.

EIMS 2C är ett unikt system för elektronisk informationshantering för event och mässor – nationellt och internationellt. I stället för att samla exempelvis broschyrer och program i pappersform kan besökare enkelt och effektivt samla informationen digitalt. Karlskoga Motorsportvecka är ett evenemang där besökarna kommer att ha varierande behov av olika typer av information.
– Att få möta den här efterfrågan och visa upp vårt system känns därför väldigt bra. Nu hoppas vi att så många som möjligt kommer att använda appen som sin primära kanal för information före, under och efter Motorsportveckan.
– Samtidigt hoppas vi givetvis att partners, offentliga verksamheter och företag i Karlskoga inser vilken effektiv kanal detta är.

Att det är Karlskoga som tar detta steg överraskar inte Pierre Rågstad. Staden ligger tekniskt i framkant och vågar satsa.
– Den här branschen är i vissa fall lite tekniskt underutvecklad och därför behövs det aktörer som Motorsportveckan och Karlskoga Promotion som vågar testa nytt.

För Karlskoga Motorsportvecka blir detta ett sätt att ytterligare förbättra servicen för besökarna.
– Eims 2C:s produkt kommer att lyfta Motorsportveckans för såväl våra partners som för besökare, men också för att kommunen ska kunna tydliggöra arrangemanget och Karlskoga, säger Karlskoga Promotions VD, Pialill Ring.

                     


Har du en innovativ idé?

Har du ett spännande projekt eller ett företag med en nytänkande affärsidé?
Hör av dig till oss!

Gör intresseanmälan

Nyheter


onsdag 22 juni

Binary Brains skriver avtal med PostNord TPL

Inkubera-företaget Binary Brains ska hjälpa PostNord TPL att optimera lagerhållningen på det nya 90 000 kvm stora centrallager utanför Norrköping. Binary Brains är experter på att med hjälp av AI skapa prognoser med hög träffsäkerhet åt sina kunder. Med Binary Brains hjälp kommer nu de 15 000 artiklarna i PostNord TPL:s lager att placeras optimalt för bästa möjliga logistiska flöde. I slutänden handlar det om att korta PostNords leveranstider. – Det är med stolthet och glädje Binary Brains är legobiten som möjliggör för PostNord TPL att ta nästa steg i att optimera sin lagerverksamhet, säger vd Jacob Kihlbaum i ett pressmeddelande.

torsdag 16 juni

14 av 18 företag ger Inkubera högsta möjliga betyg

Inkubera har genomfört sin årliga kundundersökning bland de företag som fanns i Inkubatorn under 2021. Av 24 bolag, svarade 18 på den utskickade enkäten och 14 av företaget gav betyget 10 av 10 möjliga på frågan ”I vilken grad skulle du rekommendera Inkubera till en kollega eller vän?”. I stort sett samtliga företag menar dessutom att Inkubera bidragit positivt till deras utveckling. – Givetvis är det mycket glada över att företagen är nöjda med den stöttning de får, säger vd Fredrik Stenman.

fredag 3 juni

Ecdesigns 3D-verktyg säljs i 160 länder. ” Vi växer genom att hjälpa andra att lyckas.”

Örebro-företagets programvara gör att säljare utan speciella förkunskaper kan skapa professionella 3D-ritningar på bara en timme. Richard Grönberg startade Ecdesign för 18 år sedan med en vision. Nu – i och med lanseringen av version 5 – har den tekniska utvecklingen kommit ifatt det han såg för sin inre syn. – Det ska vara som att lyfta på locket till ett dockhus, men där allt ser ut och låter som i verkligheten. Vi hjälper säljare världen över att väcka tråkiga, platta offerter till liv så att de lyckas bättre i sitt jobb.  

tisdag 31 maj

”Inkubera fick oss tidigt att tänka skalbarhet. Swedish Scaleups är ett naturligt nästa steg”

För ett och ett halvt år sedan drog Magnus Engström i gång Envivo med visionen att ändra invanda tankemönster kring kontorsinredning. I stället för att företag ska behöva köpa nya möbler (och slänga de gamla) varje gång deras behov förändras, erbjuder Envivo ändamålsenlig inredning mot en fast månadskostnad. Inredningen kan bestå av både nya och återbrukade möbler. Efter mycket vridande och vändande på affärsmodellen, börjar nu bitarna falla på plats, menar Magnus. – Vi har hittat en form som passar både oss och kunderna. Nu är vi redo att skala upp.