Nyheter

EIMS 2C samarbetar med Karlskoga Motorsportvecka

Motorsportveckan

Inkuberabolaget EIMS 2C har knutit ett nytt avtal med Karlskoga Motorsportvecka. Under sommarens späckade event 15-19 juni kommer EIMS mobila applikation förenkla informationshanteringen för tusentals besökare.
– Det här samarbetet känns jättekul. Då vi lanserar version 1 av vår produkt under 2016 blir Motorsportsveckan en bra möjlighet för oss att både bygga varumärke och knyta nya kontakter, säger EIMS 2C VD Pierre Rågstad.

EIMS 2C är ett unikt system för elektronisk informationshantering för event och mässor – nationellt och internationellt. I stället för att samla exempelvis broschyrer och program i pappersform kan besökare enkelt och effektivt samla informationen digitalt. Karlskoga Motorsportvecka är ett evenemang där besökarna kommer att ha varierande behov av olika typer av information.
– Att få möta den här efterfrågan och visa upp vårt system känns därför väldigt bra. Nu hoppas vi att så många som möjligt kommer att använda appen som sin primära kanal för information före, under och efter Motorsportveckan.
– Samtidigt hoppas vi givetvis att partners, offentliga verksamheter och företag i Karlskoga inser vilken effektiv kanal detta är.

Att det är Karlskoga som tar detta steg överraskar inte Pierre Rågstad. Staden ligger tekniskt i framkant och vågar satsa.
– Den här branschen är i vissa fall lite tekniskt underutvecklad och därför behövs det aktörer som Motorsportveckan och Karlskoga Promotion som vågar testa nytt.

För Karlskoga Motorsportvecka blir detta ett sätt att ytterligare förbättra servicen för besökarna.
– Eims 2C:s produkt kommer att lyfta Motorsportveckans för såväl våra partners som för besökare, men också för att kommunen ska kunna tydliggöra arrangemanget och Karlskoga, säger Karlskoga Promotions VD, Pialill Ring.

måndag 4 april

Nyheter


torsdag 18 februari

Mattias motverkar världssvälten med ny hållbar metod för fiskodling

Fiskodling är världens snabbast växande livsmedelssektor, men innebär i regel stor miljöbelastning. I samband med sin kandidatuppsats vid Örebro universitet fick Mattias Djurstedt kontakt med två världsledande auktoriteter inom området. Tillsammans startade de bolaget Nära & Naturlig för att kunna lansera en ny hållbar modell för fiskodling. – Min roll är att vara entreprenören som verkställer de andra delägarnas unika lösningar, säger Mattias. Tillsammans vill vi göra skillnad för jordens livsmedelsförsörjning på ett hållbart sätt.

måndag 1 februari

Flipp eller flopp – Binary Brains förutser nya produkters potential

Binary Brains är Örebroföretaget som har svart bälte i att bygga intelligenta prognoser med hjälp av AI. Den senaste tillämpningen av företagets teknik, är en lösning på dagligvarubranschens kanske tuffaste utmaning – produktlanseringar. – Upp emot nio av tio lanseringar är floppar historiskt sett, säger vd Jacob Kihlbaum. Vi har skapat en modell som visar vad som krävs för att en ny produkt ska lyckas.

måndag 25 januari

MadePerfect – som ett Hotels.com för företagstjänster

Städning, kontorslokaler, kontorsutrustning – en stor del av företagens utgifter består av varor och tjänster som stöttar verksamheten, men som inte direkt påverkar resultatet. Eftersom företagens kunskap och engagemang i regel är lågt innebär det ofta för låg kvalitet till för höga priser. Med nystartade MadePerfect vill Stybjörn Swenzén ändra på det. Lösningen är matchningsplattform för produkter och stödtjänster – ungefär som en bokningssida för hotell på nätet. – Vi vill ge köparna god överblick så att de kan göra bättre inköp, säger Styrbjörn. Den respons vi hittills fått är fantastiskt, både från säljar- och från köparleden.

torsdag 21 januari

Sista 9 växer och tar in 1 mkr i nytt kapital

Sista 9 är golfappen som gör det möjligt att boka golfbanornas sista nio hål. Det innebär att spelarna i högre utsträckning kan komma ut på banan samtidigt som golfklubbarna kan öka såväl beläggning som intäkter. – Under 2020 fick många nya kunder, säger vd:n och grundaren Hannes Rydell, 21. Nu kliver nya ägare in och skjuter till drygt 1 mkr. Investeringen gör att vi kan göra vår produkt ännu bättre och kan fortsätta växa.