Nyheter

Arla fortsätter att satsa på Inkuberabolaget try me

tryme

try me:s första betalande kund heter Arla. Livsmedelsjätten har använt try me:s innovativa produkt från start då de valde att delta i det betatestprogram try me lanserade. Nu väljer Arla att fortsätta satsa på bolaget.
– Jättekul. Arla har trott på både oss och produkten från första stund. Att de vill fortsätta använda tjänsten ser vi som en bekräftelse på att den är attraktiv, säger try me:s Anna Holmgren.

I appen tryme lägger företag upp olika erbjudanden och formulerar fyra valfria frågor som man vill att användarna ska besvara. Användarna laddar i sin tur ned appen, fyller i uppgifter om ålder, kön samt var man bor och kan därefter ta del av olika erbjudanden. Alla produkter och tjänster i try me är kostnadsfria – motprestationen är att besvara de fyra frågorna. Företaget får sedan en rapport med vad de som har testat deras produkt eller tjänst har svarat uppdelat på kön, ålder och postnummer – en marknadsundersökning i mobilen.

För Arla är appen ett sätt att få snabb återkoppling från sina konsumenter.  Per Andersson är Customer Marketing Manager på Arla.
– Nu senast behövde jag snabbt få några specifika insikter i hur en av våra produkter brukar konsumeras. Det fanns varken tid eller pengar att genomföra en traditionell marknadsundersökning, så istället lät jag try me ställa frågan i samband med att jag lät konsumenter prova produkten. Inom ett par veckor hade jag fått tydliga svar på mina funderingar.

För Anna Holmgren och Louise Kallenberg på try me fortsätter nu arbetet med att erbjuda produkten parallellt till användare och kund. Och man ser ingen begränsning vad gäller bransch och geografi.
– Vi tänker brett och bearbetar både stora och små kunder. Att vi nu lyckats knyta Arla till oss ger bra med energi att arbeta vidare, säger Louise Kallenberg.

onsdag 20 april

Nyheter


tisdag 14 september

Årets länsvinnare av SKAPA-priset

Lisa Hasselblad och Jens Björkander på Sequrifid (SKAPA-priset) och Mattias Djurstedt på Nära & Naturligt (SKAPA talang) – så heter årets länsvinnare. – Egentligen skulle man vilja ut priser till alla finalister, säger landshövding Maria Larsson som överräckte checkarna på 30 000 kr till vinnarna. Men jag övertygad om att vi kommer att höra talas om dem allihop i framtiden.

tisdag 14 september

Här är finalisterna i ”stora” Skapa-priset

Träffa Jimmy Lundström på JL Kemi, Lisa Hasselgren på Securifid samt Magnus Engholm och Christian Edwertz på Envivo. De har samtliga gått till final i årets upplaga av SKAPA-priset och vunnit 10 000 kr. Vinnaren får ytterligare 20 000 kr och dessutom chansen att representera länet vid den stora riksfinalen i november.

torsdag 2 september

Möt finalisterna i Skapa-talang

Anton och Viktor på ProPractice, Mattias på Nära & Naturligt och Oskar på Lyllos Entertainmnet är årets finalister i SKAPA talang i Örebro län. Alla företag har genom sin finalplats vunnit 10 000 kr. Vinnaren av länsfinalen 14 september får 30 000 kr samt en plats i den nationella tävlingen som avgörs i Stockholm i november. Möt alla länsfinalisterna och hör dem berätta om sin ide? Vem tror du kommer att utses som vinnare?

torsdag 19 augusti

Skapa-pris-finalisterna är utsedda

Nu är länsfinalisterna till SKAPA-priset – Sveriges största innovationstävling – utsedda. Tre finalister till ”stora” SKAPA-priset och tre till SKAPA-talang tävlar om 30 000 kr vardera. Dessutom får vinnarna representera länet vid riksfinalen i november. – Som vanligt har vi ett starkt startfält och de två jurygrupperna hade ett styvt jobb att välja ut finalisterna, säger Fredrik Stenman, vd på Inkubera. 14 september får vinnarna motta priset ur landshövding Maria Larssons hand på Örebro slott.