Nyheter

Appivo i samarbete med bolag från Australien

Inkubera-alumnen Appivo har startat ett samarbete med det australiensiska byggföretaget D Pearce Constructions.
– Här får vi möjlighet att utveckla en produkt som passar den australiensiska marknaden, säger Appivos grundare Johan Eriksson.

D Pearce Constructions är ett byggföretag från Queensland som bygger avancerade och påkostade hus. Företaget har de senaste åren utvecklat sin affärsprocess, varpå man även börjat arrangera seminarium om sin nya, effektiva modell. Många seminariedeltagare har då efterfrågat ett IT-verktyg.
– Men efter dialog med flera IT-konsulter om att bygga en lösning så har D Pearce Constructions blivit avskräckta av såväl pris som tidsestimat. Istället såg man potential i vår lösning, säger Johan Eriksson.

Appivos smarta molntjänst gör det enkelt att förvandla en idé till en web- eller mobilapp. Det smarta app-verktyget möjliggör att utan programmering, och via ett intuitivt gränssnitt, bygga och utveckla egna kraftfulla applikationer. Tillsammans med D Pearce Constructions hoppas Appivo nu kunna etablera en nyutvecklad produkt på den australiensiska marknaden.
– Lyckas vi genomföra detta blir det ett första bevis på att den modell med lokala partners som vi har tänkt oss fungerar. Det blir helt enkelt ett kvitto på skalbarheten i vår affärsmodell, säger Johan Eriksson.

Läs mer om Appivo här

måndag 7 november

Nyheter


torsdag 18 februari

Mattias motverkar världssvälten med ny hållbar metod för fiskodling

Fiskodling är världens snabbast växande livsmedelssektor, men innebär i regel stor miljöbelastning. I samband med sin kandidatuppsats vid Örebro universitet fick Mattias Djurstedt kontakt med två världsledande auktoriteter inom området. Tillsammans startade de bolaget Nära & Naturlig för att kunna lansera en ny hållbar modell för fiskodling. – Min roll är att vara entreprenören som verkställer de andra delägarnas unika lösningar, säger Mattias. Tillsammans vill vi göra skillnad för jordens livsmedelsförsörjning på ett hållbart sätt.

måndag 1 februari

Flipp eller flopp – Binary Brains förutser nya produkters potential

Binary Brains är Örebroföretaget som har svart bälte i att bygga intelligenta prognoser med hjälp av AI. Den senaste tillämpningen av företagets teknik, är en lösning på dagligvarubranschens kanske tuffaste utmaning – produktlanseringar. – Upp emot nio av tio lanseringar är floppar historiskt sett, säger vd Jacob Kihlbaum. Vi har skapat en modell som visar vad som krävs för att en ny produkt ska lyckas.

måndag 25 januari

MadePerfect – som ett Hotels.com för företagstjänster

Städning, kontorslokaler, kontorsutrustning – en stor del av företagens utgifter består av varor och tjänster som stöttar verksamheten, men som inte direkt påverkar resultatet. Eftersom företagens kunskap och engagemang i regel är lågt innebär det ofta för låg kvalitet till för höga priser. Med nystartade MadePerfect vill Stybjörn Swenzén ändra på det. Lösningen är matchningsplattform för produkter och stödtjänster – ungefär som en bokningssida för hotell på nätet. – Vi vill ge köparna god överblick så att de kan göra bättre inköp, säger Styrbjörn. Den respons vi hittills fått är fantastiskt, både från säljar- och från köparleden.

torsdag 21 januari

Sista 9 växer och tar in 1 mkr i nytt kapital

Sista 9 är golfappen som gör det möjligt att boka golfbanornas sista nio hål. Det innebär att spelarna i högre utsträckning kan komma ut på banan samtidigt som golfklubbarna kan öka såväl beläggning som intäkter. – Under 2020 fick många nya kunder, säger vd:n och grundaren Hannes Rydell, 21. Nu kliver nya ägare in och skjuter till drygt 1 mkr. Investeringen gör att vi kan göra vår produkt ännu bättre och kan fortsätta växa.