Nyheter

14 av 18 företag ger Inkubera högsta möjliga betyg

Fredrik Stenman

Inkubera har genomfört sin årliga kundundersökning bland de företag som fanns i Inkubatorn under 2021. Av 24 bolag, svarade 18 på den utskickade enkäten och 14 av företaget gav betyget 10 av 10 möjliga på frågan ”I vilken grad skulle du rekommendera Inkubera till en kollega eller vän?”. I stort sett samtliga företag menar dessutom att Inkubera bidragit positivt till deras utveckling.
– Givetvis är det mycket glada över att företagen är nöjda med den stöttning de får, säger vd Fredrik Stenman.

Inkuberas årliga undersökning är av typen NPS (Net Promoter Score) som är en väletablerad och tuff metod att mäta kundnöjdhet i form av andelen ambassadörer bland kunderna. Endast 9: or och 10: or på en 10-gradig skala ger pluspoäng i mätningen. NPS-värdet kan hamna någonstans mellan -100 och +100. Inkuberas värde blev i den senaste mätningen 83.
– Vi har en verksamhet som till sin natur är generös mot de företag vi jobbar med, så vår förväntan är att kunderna ska vara nöjda, säger Fredrik. Men att 18 av företagen svarar att det i princip inte kan bli bättre, är ändå ett tecken på att vi möter de behov företagen har på ett bra sätt.

Inkubera har valt att arbeta med inhyrda affärscoacher i stället för anställda. Fredrik Stenman medar är att detta kan vara en delförklaring till de höga betygen.
– Att kunna handplocka affärscoacher efter varje företags unika situation, tror jag är viktigt för vilken stöttning vi kan ge till företag. Affärcoacherna är de som företagen till vardags har mest kontakt med. Så i mångt och mycket är siffrorna ett bevis på att företagen sätter ett stort värde på kontakten de har med den affärscoach som vi har handplockat.


För andra året i rad ställde fick företagen svara på frågan i vilken utsträckningen Inkubera bidragit till företagens utveckling. 13 av 18 företag menade att Inkubera har bidragit i hög grad.
– På sätt och vis är detta en fråga om vårt existensberättigande, säger Fredrik. Vår ambition är att företagen vi arbetar med skall växa snabbare och säkrare tack vare stöttningen de får av oss. Undersökningen visar att vi lyckats bra med detta under det senaste året.

                     


Har du en innovativ idé?

Har du ett spännande projekt eller ett företag med en nytänkande affärsidé?
Hör av dig till oss!

Gör intresseanmälan

Nyheter


måndag 3 oktober

Refurbly – en paketlösning för hållbar mobiltelefoni

På en mobilmarknad som tycks vara helt inriktad på att sälja nytt, går Örebro-företaget Refurbly mot strömmen. Företaget erbjuder begagnade mobiler, abonnemang och försäkringar i en helhetslösning. Med nytt kapital från bland annat förre Teliachefen, vill grundaren vd:n David Lundgren Fetah finna en egen väg för företaget. – Marknaden är mogen för att ett mer hållbart alternativ – såväl miljömässigt som ekonomiskt, menar han. Det ska inte behöva kosta extra att välja grönt.

måndag 26 september

Impulso vill minska modebranschens överproduktion

Örebroföretaget Impulso har skapat ett system som gör att klädmärken kan följa sin försäljning i butikerna, på detaljnivå och i realtid. Kunskapen hjälper varumärkena att lösa ett av branschens största problem – överproduktionen. – I praktiken har varumärkena gigantiska varulager ute i butikerna, lager som de inte riktigt har koll på, säger Impulsos vd Viktoria Lindqvist. Med vår hjälp kommer de att kunna se försäljningen till konsument och kunna agera mycket smartare.

torsdag 22 september

QTPIE och Skolado vann SKAPA-priser

Ravi Teja Chadalavada, QTPIE vann årets SKAPA-pris och Ismael Hamoudi, Skolado, vann SKAPA talang när årets länsvinnare utsågs på Örebro slott under torsdagen. Ravi Teja Chadalavadas innovation QTPIE säkerställer mer tillförlitliga förarprov med hjälp av bland annat eye-trackning. Ismael Hamoudi använder roliga enkäter och spel för att snabbt upptäcka mobbning och psykisk ohälsa bland skolbarn. – Två mycket värdiga vinnare, sa landshövding Maria Larsson som delade ut priset, 30 000 kr till var och en av vinnarna. Jag är imponerad över den höga nivå som tävlingen håller år efter år. Årets upplaga var verkligen inget undantag!

fredag 19 augusti

Forskaren: ”JL Kemis desinfektionsmedel har bevisat bakteriedödande effekt mot multiresistenta bakterier.”

Inkubera-företagets JL Kemis produkt TT51 är inte bara ett effektivt och miljöklassat desinfektionsmedel för livsmedelsbranschen. Efter tester på Örebro universitet konstaterar docent Hazem Khalaf att det även är mycket effektivt mot e-koli och S. Aureus, den senare en multiresistent bakterie som fått högsta prioriterat av WHO. – TT51 tar död på både bakterierna, även när vid ganska hög utspädning, konstaterar Hazem Khalaf.