Minska svinnet och säkra kvalitén med Deligate

gruppbild

Företaget Deligates tjänst hjälper butiker att spara tid, minska sitt svinn och säkra kvalitén. Sedan några veckor tillbaka är man nytt Inkuberabolag.
– Deligates kundlösning kommer att kunna göra underverk. Det ska bli oerhört spännande att följa utvecklingen av den här tjänsten, säger Erik Eskils, butikschef på Maxi ICA Stormarknad Universitetet.

Deligate erbjuder en applikation som förenklar arbetet i butikens delikatessdisk. Tjänsten ger bland annat butiken en tydlig överblick över sitt sortiment och sina rutiner, samtidigt som man håller koll på datummärkning och varnar när en vara är på väg att gå ut.

Erik Eskils menar att livsmedelshandeln under ett antal år arbetat med att förbättra egenkontrollen av livsmedel. Men arbetet är omfattande och arbetsamt.
– Där kan det digitala stödet hjälpa oss göra stora förbättringar. Och framförallt vid de manuella punkterna som ost, delikatess och fisk.

 Inkuberas prospekt-ansvarige Lisa Nilsson Yalcin såg direkt stor potential i Deligate.
– Först och främst har de en innovativ idé för sin bransch, men jag upplevde också ett väldigt dedikerat team. Det fanns dessutom erfarenhet från branschen samtidigt som man har den tekniska kompetensen inhouse.

Inkuberas nya affärscoach Tomas Jenneborn blir nu den som kommer att arbeta tillsammans med Deligate för att skapa rätt förutsättningar för tillväxt.

torsdag 16 juni